Tuesday, June 14, 2011

menu hari ini..

makanan lagi....
harap bersabar.. sementara tengah mood rajin nk memasak ni kan.. huahuahuahua >__<

okey, serius saya cakap, setiap kali lepas saya memasak, then pokcik z makan, lepas tu dia puji pulak, saya rasa puas sangat2.. saya rasa happy.. terus rasa mcm bersemangat je nak masak itu ini..
saya bukan lah jenis yang pandai memasak or rajin memasak or apa2 saja.. masak pun ikut mood, ikut tekak, ikut tangan nk campak apa saja... so pepaham lah.. kenkadang tu jadi kenkadang tu boleh campak terkurang rasa itu ini.. adeehhhh T__T

dapat laki pulak jenis yang x byk songeh.. apa saya masak, dia sumbat je.. tgk lah badan! huahuahua lepas tu sekarang ni, dah tak main dah beli2 kat kedai tomyam or beli nasik goreng apa benda pon.. tak kira lah weekdays ke weekend ke, sebulan berapa kali je makan kat luar.. kalau balik kerja, belum sampai rumah, dah dia tya "yang yu nak masak apa arini" hishhh nak tak nak mak kena masuk dapur jugak masak! tak kira lah sesimple mana, dia nk jugak bini dia ni yang masak.. ikan bilis pon boleh! okeh, itu saya suka..sbb saya mmg pemalas!

kenkadang org tanya jugak... korang duduk berdua pon nk masak bagai.. beli sudah... ye... mmg pon patutnya gitu lah kan! hahaha tp x boleh! pakcik sorg ni, lagi suka kan bini dia masak.. lagi pun dia jenis mentekedarah pemakan..  kalau beli2 ni dia rasa dia tak kenyang! so ai terpaksa masak yuoolsss! T__T

haa lagi satu... kalau saya masak ayam, saya dah kira sesiap.. sekali masak 6 ketul! dahhh.. kalau beli mampus nk beli 6 ketul! fengsan!! pakcik sekali makan 2 ketul.. kalau makan siang ngn makan malam, dia sorg je dah 4 ketul kan? so lagi 2 tu ai lah punyaa.. huaahuaaa.. sama jugak dgn ikan.. sekali masak 4-5 ekor! hahahahah terkejut???

ini ahad lepas punya lauk pauk.. mood rajin, jadi buat kari ayam! kalau malas, ikan bilis goreng jer! tp selalu weekend masak berat2.. weekdays je kerap masak sardin or ikan bilis tuh.. janji masak kan.. muahahaha T__T

kari ayam + tauhu cina yang kembong2 tuh... hentam je lah!

udang 3 rasa! ehh yeke??? ni pon hentam jugak!

ini sayur goreng lah kan.. sayur rangup!

heh bila rajin, siap ada jus tembikai laici! i tell u kalau time rajin.. lengkap okeh!
sekian, selamat menjamu selera.. ehh lapa lah....

3 comments:

  1. woit!!!! ni mcm makan 4 orang je! I ngn Haizi sekali ke wehh! sedapppnyaa...terliurrrr ni!!!

    ReplyDelete
  2. Hahahaha ni utk 2 org.. Tp utk 2 kali makn lah.. Weekend lps lah.. Xkn ari kerja I nk masak mcm ni, kul brapa pulak nk siap kan..

    ReplyDelete
  3. amboii..jadi lapor tiiba-tiba ni..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...