Wednesday, May 30, 2012

Ho Chi Minh / Saigon - Part 2

day 2
krinnggggg krinnggg.. bunyi telepon bukan jam yer.. smlm dah pesan buat wakeup call.. bangun 6.00am.. kalo kat jam tangan dah pukul 7.00am.. waktu HCM lambat sejam..

smlm masa kat kedai makan, aku dah survey2 pasal pakej utk pergi sight seeing ni.. 1 1/2 day.. delta mekong dengan chu chi tunnel.. okey wajib pergi utk yg pertama kali.. best! tak tipu.. tak tahu lah kalo org lain pergi tak best.. tp aku ttp kata best.. sebab? aku kan jakun sket.. selama ni dok KL je.. ni nak masuk kampung naik bot goyang2.. hahahaha
survey punya survey.. ada member2 dh bagi contact.. katanya cari yg halal semua.. sbb nnt day 1 masa kat delta mekong tu ada provide lunch tau.. so lps dikira2 telepon sana sini decide ambil pakej yg hotel offer.. murah gila2 murah compared others. pelik gak aku.. slalunya kan kalo pakej dr hotel mcm mahal kan.. tya jugak provide halal food semua.. dia kata include.. USD45 utk 2 org, utk 1 1/2 day.. murah kan??? org lain semua kata paling murah dpt 50USD utk 1 hari mekong je.. aku 2 hari.. ini satu berita yg gumbira.. okey sape nak pergi sana, boleh pergi tanya package yang hotel lan-lan 2 provide.. tmpat lain serius x kan dapat!

before dat turun bfast.. one thing aku suka hotel ni sebab dia akan provide halal food for muslims.. masa check in nnt dia tanya lah kita "do u prefer halal breakfast??" mesti lah jawab YAAAA dengan panjang lebar.. gila kau jawab no??  terus aku pon senyum! yahooo.. susah okey hotel luar nk provide mcm ni.. aku pegi bali dulu 5 hari mkn roti smpai balik mesia aku menyampah tgk roti.. pegi phuket nasib baik member aku x telan babi dlm scramble egg! puiii.. lepastu lagi hotel ni dekat lobby area dia, ada 6 bijik PC dgn connection internet.. guna lah sesuka hati mak bapak korang.. tp dia note kat situ jgn main game.. main FB xpe.. hahahahaha ehh wifi sentiasa ada.. diamana2 ceruk hotel..bagus kan???? kalau dtg sekali lagi pon nk dok sini jugak! tak kireeee dah alang2 aku cerita pasal hotel ni meh aku riview lah sket.. bilik dia yaa ampun bersih gila smpai rasa.. sayangnya nk buat sepah! bilik air x payah ckp rasa nk tido guling2.. slalu dkt line2 jubin tu.. ehh jubin ke? dlm bilik air mesti kuning2 kan? tp tidak utk hotel ini! bersih nak mampos! highly recommended!


kan aku dah kata cantik! bekilat2 lantai! sayang nk keluar.. rasa nk terperap je seminggu dlm bilik perghhhh
smbung lah kat cafe area.. aku masuk je tgk ada disediakan 1 side utk halal.. siap tulis "halal food" memula mcm risau gak.. betol ke ni.. so ushar lah.. mmg halal lah pon.. dia x de laa sediakan ko ayam or hape.. just a simple breakie.. asalkan boleh alas perut.. ada roti yg wajib, ada bubur kosong, telur asin dgn kacang, daun sup, ada half boiled egg, ada buah2an, ada, sandwich tuna/egg, ada goreng pisang sedap! hari kedua ada seafood nasik grg! selera lah jugak aku makan.. muahahhahaa kire okey lah kann??? kan?? tu sebab aku recommend sgt2 hotel ni.. dr 1st day dia tawarkan sight seeing package smpai balik.. tip top! sayang aku nk tinggal hotel ni.. hahahaha saiko! nk ajak pegi lagi lah tue.. :P

ni baru makanan lite2..
ni my auntie.. mari i perkenalkan sorg2.. yg baju hitam tu Datin Norzana.. **Pannngggg kena lempang skali.. muahahaha


ini? entah! 




baru part 2 dah penuh.. nnt aku sambung lagi lah yer.. delta mekong naik sampan goyang2 mcm nk kena makan buaya! ohhmyyyyy

5 comments:

  1. Salam Sallyza...best baca citer you jenjalan kat HCM...tak sabar rasanya kaka nak ke sana Nov ni...Thanks info yang diberi banyak membantu...senang-senang singgah kat blog akak ya...

    ReplyDelete
  2. Salam kak.. Wahhh best nye.. Jgn lupa pegi tmpat yg kite note kan ye kak.. Tawar menawar smpai fedup.. Lps da balik nnt mesti akak rasa nak pegi lagi! Perrggghh promote.. Hihihihihi

    ReplyDelete
  3. salam sallyza, boleh share apa nama hotel yg sallyza duduk kat vietnam ya...

    ReplyDelete
  4. Sallyza, boleh bg contact nbr for 1 1/2 days sightseeing tour x USD45 for 2 person...

    ReplyDelete
  5. salam'alaik saliza...

    boleh tak saya tahu kat mana sport area berdekatan dgn Ben Thant tu? terima kasih :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...