Wednesday, March 7, 2012

singapore

sebut singapureeeee.... mood adalah rajin, jadi kita apdet selalu yeah...

meh aku bawak korang pusing2 singapore cara backpakers.. pergi singapore pon nk berbackpakers! caittss!

actually balik KL harini.. so keluar lmbat sket lah nnt check out terus.. masa ni dah pening.. eh nnt nk masuk singapure nk naik apa? mana jimat? naik bas cane? naik MRT cane? naik kereta cane? issshhh pening lah haih.. so jawapan nye tak tahu! nak naik kereta nnt nk berenti kejap2 kena proper parking, nk cari jln lagi.. aku x de GPS okeh.. sobbbsss
siap calling kengkawan, sedara mara cane nk masuk singepuree naik public transport.. tp semua tak tahu.. tak memberangsangkan langsung! hampeh.. nak tak nak.. pergi lah tya budak kat hotel... so konfiden ni tak bawak kereta nak naik bas! soooooooooo kedekut! hahahaha
budak kat hotel ni cerita laa.. blaa blaaa blaa.. naik MRT kat sini, naik bas memula.. aku pening.. so aku kebelakang sket.. nnt ada lah alasan bila laki tya td awk dgr tak dia ckp pe.. boleh laa jwb eh sy x dgr! huaaaaaaa aku x bleh aa org describe mcm tu mcm ni.. aku cpt pening.. serabut otak aku..  aku kan menggelabah.. baik lah aku membawa diri... nnt i follow u je..huahuahuaaa

masuk checkpoint ingat budak hotel tu suh naik bas pergi stesen kranji! masuk dgn yakin.. skali nk masuk checkpoint pon gelabah.. follow je org kat depan ni.. afta imegresen gelabah skali lg.. bas mana plak ni.. ingat budak tu kata bas kuning tau kak.. hahahaa aku cari lah bas bayar singgit.. sampai woodlands checkpoint..

smpai stesen kranji, beli EZ link crd.. naik MRT lah kita.. byk gila stesen dia.. pening lagi.. ada rail merah, hijau, kuning, ungu.. boleh tukar2 mcm putra ngn star.. time ni da pandai sket2 dah.. tak pening sgt.. ramai gila maknosia dlm MRT.. rasanya bkn warganegara singapore pon.. ada yg ckp philipin, bangla, endon ehh aku kat mana sbnarnya?

smpai stesen orchid.. jln2 cuci mata, sopingan sket2.. singapore tgh sale gila2 kalo waktu krismas ni.. tp aku x soping byk.. sbb aku kan nk soping kat bugis street je.. muahahahaha.. lpstu panjat mrt balik tukar stesen itu ini sampai pulak kat Esplanade.. aaawww awww nk begambar dgn singa yawwww...
 ini lah rupaorchird road.. semua tempat sopingan yang gah2 belaka.. aku tak beli pon yg kt blakang tu.. tak pasal2 aku x balik plak kang.. ingat tak aku bawak rm10 je? hahahaha soo sweetttt
 Marina Bay.. tak jugak duduk dlm hotel tu.. tak daya okeh!
 marina square pon tmpat beli belah jugak.. byk sgt lah soping komplek! jeling tajammmm je..
ko tgk muka aku.. dah mcm pinggan pon ado!.. T________________T
 aauuwww.. gitu.. rasa nk lempang kan?

 i love di shoot.. sbb apa? ntah sbb aku yg ambik kot! hahahaha

lepastu nk beli souvenir kaji peta perjalanan.. okeh.. bugis street!
dia byk kedai lah kt dlm tu.. segala benda yg korg nak semua ada.. murah lah jugak.. so nk soping souvenir, dtg sini.. jgn nk beli kat tmpat lain.. tshirt sing 3 helai 10dol! okey lah kanss...

lepastu lapaaaaaa.. dah nk malam dah ni.. nk pergi foodcourt kat singapore yg org sebut2 tu.. nama aku da lupa.. ada dlm map.. tp x pergi sbb da nk mlm, still kat bugis street nk kena naik tren tukar lane plak.. susah! mkn area sini je.. semua kedai tulisan cina! adoiiyaaaai.. jln pusing2 blakang nmpak satu restoran cina tp halal! byk jugak org melayu dlm tu.. nama dia QIJI.. aku pon tatau mcm mana nk sebot.. terus teringat kat JJCM Qi! hahahaa


 apa nama makanan ni ha? aku lupa! HAHAHAHA tapi sedap!
 ice tea dgn milk coffee.. nk jln jauh ni kena bagi drebar minum coffee..
 ini popia! signature dish kat situ! SEDAPPPPP Gilaaa okeh.. dia mcm crispy popia tp dlm tu ada udangbesar2.. can u see dat? mmg sedap! rugi tak tapau! haihhhhhhh
ini? tak tahu lah siapa! hahahahaha

keluar dari singapore dah kul 10mlm.. terus balik KL.. dasyat kan.. aku siap bekalkan segala air tongkat ali lah, livita, 100plus.. takut z penat.. ingat nk sambung chek in 1mlm lg.. tp z kata dia rindu rumah... mampu? adehhhhhhh

penat dah aku cerita pasal singapore ni... ok lah.. dah boleh dah nk buat entry lain... yeaayyyyy

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...