Wednesday, March 13, 2013

Hong Kong - part 2 (The Peak, Madam Tussauds, Nathan Road Tsim Sha Tsui

aku kalo boleh nak je cepat2 habiskan entry Hong Kong ni... kang lelama aku lupa.. korg pon boring.. tuptup ada entry vacation baru pulak? cane??? matta fair nk dekat ni!!  huaaahuaaaaaa

afta dah bagi 30 min rehat baring golek2.. sbnanrnya sejam lebih! ceh btol dorg ni.. aku plan nk kuar kul 4 sudahnya kul 5.30 jugak keluar! tu laa aku ckp bukan senang nk manage 5 org.. hahahaha sakit hati aiiii...
memula aku plan nk pegi 1881 herritage.. dekat je dgn hotel.. walking distance.. tp x sempat so yg tu postponed dulu.. kena pegi The Peak dulu.. coz The Peak kena smpai time senja2 nk dekat malam yer..

dari The Peak korg bleh nmpak 1 bandaraya Hong Kong.. cantik sgt especially malam.. must go !!
Hong Kong terkenal dgn lampu2 kan.. dr atas tu korg boleh tgk bangunan dorg semua berlampu2.. best!

nak pergi The Peak kena naik MTR smpai stesen Central.. kat MTR banyak exit ye.. dari exit A- smpai exit J pon ada.. diingatkan map MTR sentiasa ada kat tangan yeah.. nnt smpai epot HK ambik map sesiap


tips 2
aku nasihatkan, kat setiap MTR stesen, korang baca lah signboard, jgn menonong je jln.. kalo tak nnt sesat kena patah balik.. jauh okeh nk bejalan.. sgt mudah bila korg dah jumpa signboard.. setiap exit ada tulih nama jln or apa tempat menarik kat situ.. so, ikut jelaaaaa..... 
dtg HK ni kena byk alert sikit, maklom laa pegi sendiri2 kn.. lepastu org HK ni jln laju2.. sape lambat bai bai... kalo boleh semua nk belari je.. kita ni pelancong so bg je laa dorg nak lalu yg mana nk cepat tu.. ko jgn susahkn dorg pegi block jln plak.. nk besantai kononnya...

dr exit MTR central, jalan lagi.. naik bukit smpai jumpa tugu THE PEAK TRAM.. beli admission pass kat sini skali package Madam Tussauds.. murah sket.. HKD 240 (peak tram return + sky terrace + Madam Tussauds)
ini belom smpai the peak dah byk pic dah kan??


 bangunan ni aku x tau bangunan apa tp menjadi kebanggaan warga HK..




 kan aku ckp td baca je signboard mcm kt atas tu.. mudah kan? tp ko ingat dekat???? HAHHAHA gila ko jln jauh gak lah dr MTR central nk pergi the peak ni.. panjat bukit mcm ni haaaa...

smpai laa korg jumpa... boleh tarik napas lega!


lps dah byr ticket, so tggu tram dtg ambik.. panjat bukit.. alahh kalo korg nk imejin tuhaa mcm bukit bendera pya train tu.. naik bukit.. tp view superb lah.. kerlassssssss

 tram

 ini lah dia view yg nk di tgk sgt.. kat atas ni patutnya sejuk.. tp apsal kitorg blom dpt feel sejuk tu lagi? aisehhmannnnn





 lepastu kat atas tu jugak tempat madame tussauds ni.. dlm tu muzium patung lilin.. segala retis ternama kat situ.. mengikut kata2 pekerja MT ni, semua patung adalah sebijik dr segi saiz, panjang rambut, ketinggian semua nya lah sama ukuran asal.. means kalo ko tgk patung amitabhachan mcm tu, kat luar pon mcm tu jugak! ada video dorg ukur retis2 ni kat dlm tu..

so byk laa retis kat dlm tu.. aku nk snap semua pon mcm x larat dah.. aku mampu tgk usik belek sesikit jelaaa.. hahahaha

 Dato' Michelle Yeoh eh??
 tangan angelina jolie.. cekeding nye weh!
 pencabulan belaku! aku tak tau lah kalo yg dlm tu pon depa ikut sukatan yg betul.. hahahahha
 hey Edward! tinggi nk mamps.. jenuh aku jengket



 lps madam tussauds, dah laa balik.. letih weh.. jln jauh sgt.. no wonder org HK kurus2.. dah laa jln 1-1 tmpat tu jauh lpstu jln laju2.. kalo aku dok sini.. ada chance nk kurus mcm angelina jolies ni.. haaaaaa

 so jom menikmati nathan road diwaktu malam... korg jangan konfius Nathan road ni, area tsim sha tsui.. so, weall punya hotel ada deret ni.. shop lot atas2 tu.. ni lah suasana yg havoc tu.. so sape nk dtg HK, meh carik hotel area sini..










dah smpai hotel, makan time! makan apa? haruslewww megi..!! hahahhaa

esoknya hari yang dinanti2kan Disneyland yawwwwwwww




1 comment:

  1. Salam kak, saya nak tanya akak pergi brapa hari? Brapa bajet akak pergi ke sana? Sbb saya igt nak pergi bln2 next year.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...