Wednesday, March 7, 2012

Universal Studios Singapore

masa yang ditunggu2 telah pon tiba... ewaahhhhh.. pergi singapore pon mmg semata2 berkobar2 nk masuk USS.. maklom laa jakun kannnss.. -___-

entry kali ni mmg panjang jela2.. aku bg details sbb senang nk buat reference.. muahahahhaa

as i told earlier aku mmg x jadi nk menginap di Sing.. sepatutnya mlm ni aku check in hotel kat area sentosa.. baru laa feeling feeling pergi oversea! huahuahuhauhauhauaaaa JB pon JB lah.. jimat duit i.. ehh silap duit laki aiii.. eeuuwww so sweeetttt hubss perbelanjaan penuh.. masa otw perjalanan tu kan, z tya.. "yang, u bawak berapa ratus?.." sentap aku.. "ai bawak RM10 je u.. i belom gaji.. mggu dpn gaji" sambil tunjuk purse.. HAHAHAHHAHA lagi sweettt bini kau.. ehh serius tau aku mmg ada rm10 je time tuh! dlm bnk pon non ado! T____________T

tiket USS ni aku beli skali pakej dgn transport pergi USS dr Danga Bay.. jimat sikit.. kalo beli tiket RM198 (peak season) then transport pulak rm 30 per person dr JB pergi USS.. so bila beli pakej, total RM212.. so jimat banyak lah kat situ.. senang pon senang x payah menggagau cari jalan..
7.30 bas bertolak.. gila eksited muka aku... hahahahhaha sbnarnya aku cuak.. takut x lepas kat imegresan.. sbb aku ada loan masa study dulu.. kalo x lepas ce ko bayangkan cane aku nk balik ..  kang 1 bas ejek aku pulak.,. dup dap dup dap jantung...

smpai kastam Msia, semua kena turun nnt bas tggu kat depan.. check passport kat elektronik kan.. aku suh z beratur blakang aku padahal mesin sblah kosong.. bukan hape kalo aku x lepas dia pon x payah pergi.. kang kalo dia lepas aku x lepas cane? seram dah muka aku time tuh.. skali approved! eehh ehhhh selamat.. loan study aku bayar laa.. blom blacklist.. tp tulaa bayar sikit2.. pinjam banyak2.. huahuahuhuahuahua

dah check passport, turun kastam Msia bas dah tggu kat bawah.. ko kena lah kenal bas ko yg mana 1.. lps tu bas jalan masuk lah Sing.. berenti kat Sing kastam, turun skali lagi bawak segala harta benda nk scan.. pastu naik balik bas pon gerak lah menuju ke dunia Universal Studio.. eeuuwwwww

smpai2 je teruja betol aku tgk globe US tuh.. terus aku pandang tak kelip2.. tipu! tipu! USS bukak pukul 10pg kitorg smpai 9.30 pg.. ada 30 min nk posing ke lompat ke dpn globe tuh.. sila laaa silaaaa... dan hasilnya....

dr gambar kat atas kelihatan muka siapa lebih eksited?? aku ke?? tak kannn??

before dat aku tggu kazen aku kat sini sbb tix dia ada pd aku.. aku belikan skali.. dia menginap kat umah aunty dia area woodlands.. mmg janji nk masuk USS ni sesama.. tp tunggu pya tggu lambat plak dia nk smpai.. aku dah berkobar2 nak masuk.. tgk org punya laa ramai... nk call pulak kejadahnya celcom ni buat hal.. aku dah roaming tp x active2 lg! mula lah abis aku menyumpah.. at last kitorg masuk dulu atas sifat x sabar.. tgh main2.. kul 12tgh hari baru kazen aku call kata sampai.. sib baik ai masuk main dulu taaawwww...

USS for me adalah best! ikut lah mcm mana org tu enjoy rides kat dlm tu.. aku ngn z mmg enjoy habis.. segala rides n show kitorg follow.. dah bayar memahal harus naik semua!! tp serius kalo korg bawak anak2 kecil akan rasa a lil bit disappointed.. sbb mainan budak x banyak.. then korg nk jaga anak lagi.. nk enjoy games n rides lagi.. sure rasa x best.. dia punya rides dlm tu semua thrill gila babs.. mmg stock muka x ayu langsung! rides byk utk org dewasa... so kalo bawak budak tuh.. kang gado plak sape nk jaga, sape nk naik dulu.. dah laa nk kena beratur panjang bejela2.. tensi.. nk beli xpress lane mahal nk mampos.. 





aku malas dah nk describe pasal satu satu rides secara details.. tp sesiapa yg pergi aku syorkan korg jgn lepaskan peluang main je semua yg ada.. terutamanya transformers, cyclon human n galactica,(mcm ni ke eja? aku hentam je) mummy.. sumpah best gilaaaaakkkkkk....

mummy  rides pertama aku naik.. gila ah.. aku ingat stok roler coster biasa je dlm tu.. rupa-rupanya taakkk.. dah laa gelap gulita.. mummia sana sini.. jalan laju kemain lagi.. smpai 1 part dia undur ko menjunam ke belakang.. apa lagi jerit aaa kuat2... perghhhhhhh... naik turun pusing.. dengan terasa bahang api kiri kanan atas bawah.. menggigil jugak laaa kaki2 aku ni.. hahahhahaa


lps tu korg kena naik transformers rides.. ini wajib ni... sumpah ini adalah best gila gila gila.. stock tak ada yg gila melainkan gila belaka! aku kagum okeh! mula2 tak kagum sebab aku beratur 2 jam semata2 nk naik rides ni.. tp bebaloi! aku sanggup nk beratur naik kali kedua.. kalo korg sanggup? hahahahha

sebabkan beratur dua jam.. aku haus! habis sebotol air besar ni! botol ni rega dia rm30 duit mesia! air boleh refill RM15! okey mahal kan?
then kitorg pon pusing2 segala jenis rides n show aku ngn z belasah! dan yang paling2 mengerunkan... dia punya rollercostah! OMG! aku kira 7 kali aku pusing dpn roller coster tu dok termenung dpn tu nk naik ke tak nak.. ini sumpah gila beb! gila! aku tya z.. awk berani tak? dia tya aku balik.. awk nk naik tak? dah jln dpn main rides lain dulu.. so pusing2 balik dkt benda gila ni, termenung lagi.. tya lagi... pusing lagi.. OMG sudahnya 7 kali pusing! ini adalah rides yg terakhir aku naik! HAHAHA last2 tu redha je lah.... beserah beb berserah... disebabkan mmg dah niat dr KL nak masuk USS nak kena naik menatang gila ni jadi belasah je lah kalo tak rasa tak lengkap lah hidup kan.. nah tgk laa ni....

mungkin korg tak rasa scary tp aku takut gila! aku turun2 je rollercoster ni, aku jd blur.. mcm tak boleh nk pikir pape.. ehh hidup lagi aku rupanya.. alhamdulillah.. hahahahaha dia ada 2 rail.. 1 merah, 1 lg biru.. ko pilih laa nk dok yg mana.. kalo pilih biru dia stock ko duduk atas kerusi, dia ikat kaki ko je.. atas x de ikat pape.. even besi halang kt dada tu pon non ado.. tangan mmg untuk melambai2 je lah.. nk pegang apaa pon x boleh.. can u imagine dat? tp kerusi dia kedalam duduk mmg susah nk bangun laa kan.. pastu rail yang merah tu plak, stock dia gantung ko, ikat kat bahagian bahu tu je lah, kaki di biarkan je.. lps tu rail dia mencabar lagi coz ada dia hayun2kan ko... kaki ko plak nnt bepusing2.. OMG aku naik 2-2 okeh.. tu sbb aku rasa blur... nak tercabut nyawa.. dah laa tinggi nak mampus.. mula2 aku naik rail biru sbb ingat tak scary sgt sbb dia duduk kan.. sbnarnya aku silap.. itu lagi scary.. sbb mmg ko x de tmpat nk pegang! aku da nk menangis dah... sib baik kusi sblah aku kosong jdi aku pegang bahagian bawah kusi tu.. jerit tak yah ckp.. rasanya itu dah sehabis daya aku dah.. aku dgr z jerit tp dia jerit apa ko tau??? dia makinya roller coster ni... 'ehh gila punya roller coster! babi!" ehh ehhh sape lagi takut ni? naik yg kedua pon sama gak gitu lah jeritann ya.. skunk bila aku ingat balik rollercostah ni aku gelak sorg2.. HAHAHHAHA

ehh aku dah penat nak cerita.. layan lah sikit2 gambar yg sememangnya semua gambar aku.. hewwheewwww

best wife! ko hado? muahahahahha 
 Madagascar rides.. masuk dlm gua menyusuri sungai.. awww aww... so sweetttt
 ini kazen aku.. kat dlm tu x jumpa pon.. jumpa skali ni je.. yang lain aku bawak diri pergi enjoy berdua.. skarang baru aku sedar, selfish ke aku? muahahahha sorry kak aida.. i lap u... "baling flying kiss jauh2"
ehh sebab apa dlm plastik? sebab hujan.. pakai rain coat.. gigih jugak main dlm hujan.. rasa auuuwww.. kat KL ko mampu nk buat ni? hahahhaa
 tgk gmbar ni, aku rasa aku ngn sherek lebih kurang nak sama dah... #rasa nk nangis kuat2..
lunch kami dat day.. pasal makan no worries sbb bnyak restaurant dlm tu.. cumanya ko carik lah yang ada tanda halal.. harga.. ini saja lepas didarabkan duit mesia.. lebih kurang rm40++.. errkkkkkkkkk

pukul 8.30 bas nak ambil kat luar.. ada fireworks tp kul 9.. so tak tunggu laa kan.. nnt kena tinggal bas.. tp time ni mmg aku dah penat gila.. flat! kaki sakit badan sakit, otak pon blur.. bau pon dah semacam.. dlm bas tido smpai hotel pon tido.. ehh tipu sampai hotel beli makanan kat warung tepi jalan... duit dah habis banyak ni.. mkn tepi jln pon dah rasa sedap sgt dah.. hahhaha lps tu balik terus mandi urut2 kaki sikit2 tido.. esok bangun tgh hari sket! 

3 comments:

  1. wahhhhh...bestnya dapat pg USS..biler kita nk sampai sana nih...huhuhuu

    ReplyDelete
  2. insyaallah nnt kak bee mesti smpai.. dgr kata dah ada baby.. congrats kak.. happy 4 u :)

    ReplyDelete
  3. 'ehh gila punya roller coster! babi!"

    - part ni mmg lawak gile. mengekek ngekek aku gelak.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...