Tuesday, June 28, 2011

allah turunkan dugaan untuk hambanya yang terpilih

- aku diuji sekali lagi.. semoga aku sentiasa kuat untuk mengahrungi dugaan yang mendatang -

- Jika ALLAH tak turunkan ujian dan dugaan mungkin selamanya aku akan terus terleka -

**********

bila Allah hendak menduga kita, Dia akan turunkan dugaan itu dalam dua bentuk, kesenangan dan kesengsaraan
dan percayalah, bila Dia menurunkan ujian itu, maknanya Dia yakin kita boleh melaluinya atau memang mampu menggalasanya
La yukalli fullahu nafsan illa wu’aha

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya (Surah Al-Baqarah ayat 286)

beruntunglah bagi manusia yang diuji itu kerana ini bermakna Allah sangat sayangkan dirinya

6 comments:

  1. allahuakbar..bila diuji dulu,saya selalu menyesali..kenapa saya slalu diuji..bila saya banyak membaca mengenai ujian Allah..alhamdulillah saya faham.dan berpegang pada konsep, setiap yang terjadi ada hikmah nya.

    ReplyDelete
  2. betul tu.. kita x boleh menyesali apa yg terjadi.. patutnya kita bersyukur kan.. mungkin ada yang baik ingin DIA beri kat kita.. :)

    semoga kita sentiasa kuat dgn dugaan yang mendatang... :)

    ReplyDelete
  3. btl btl btl. semoga kita tetap kuat dalam tempuhi dugaan dari Nya..:)

    ReplyDelete
  4. what happen dear :) semoganya okey ya?

    ReplyDelete
  5. tabahkan hatimu akak..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...