Friday, September 17, 2010

raya episode 1

sumpah saya masih dalam mood raya..
walaupon rasa taon ni raya mcm ade kureng sket kan.. tp sungguh sayang kan hari raya.. (wahhhh ayat apa neh???)

okey meh laa sini nk cerita kisah duka dihari raya saya.. ngeh ngeh ngeh...
semua sedia maklum yang saya telah pulang berhari raya di kampung bonda saya, kedah kan ?? heeeeeeee
sepatutnya bila pulang raya kampung, suasana akan jadi meriah semacam.. happy sungguh..
tp tidak laaa pada taon ni... mcm2 lah peristiwa berlaku...
ni laa nak cerita satu-satu...

okey we alls balik kedah 4 biji kereta.. meriah kan.. ? ngeeee
ada 1 biji MPV Estima, ada 1 Wira aeroback, ada 1 kereta comel dan 1 lagi tikus putih saya... emmmmm..
so, konvoi beramai2 meredah lebuhraya Utara Selatan menghala ke Utara.. heee :) 
jam 5 pagi 9/9/2010 (khamis) semua harus lah berkumpul di plaza tol Bukit Raja Klang .. so, biasa lah janji malay... 5.45 baru dapat kumpul semua kat situ.. so bergerak lah meredah keheningan pagi.. eeuuwwww..

kendian (haruslah loghat utara kan) berenti lah di R&R rawang utk kerjakan solat Subuh... masuk surau R&R - sumpah ramai gila orang.. x boleh jadi pergi ke petronas, surau petronas.. nasib boleh celah2... perjalanan diteruskan... dah nampak dah.. kereta sungguh banyak!! dlm hati.. owwwhh musti jem laa neh... tekaan itu tepat sama sekali.. benci sungguh!!! 
dr slim river perak perghh jem tak hingat.. matahari dah mula naik memancar..pemandu dah rasa mengantuk.. saya tidur dulu lah... masuk laa emergency lane.. da x tahan woaahhh jem tuh... rupanya kat depan trailer sayur dr kameren hailand terbalik.. penuh berlimpangan sayur kat jalan raya... abg polis, abg bomba, abg kren dah kutip sayur masuk dlm lori mereka! saya nampak!! keji sungguh dapat sayur percuma!! okey terlepas jugak jem tuh... dan akhirnya selamat tiba dikampung halaman jam 10.00 pagi.. kalo x jem rasanya 8.30pg dgn kelajuan 140km/j dah boleh smpai neh.. tp jem.. dah jadi laa 5 jam tepat! tak sukaaa!!!

bila sampai semua mesti ambik tugaih masing2.. ada yang sebok memasak.. kanak2 musti laa tgk cerita kartun kan!! yg lelaki tidur laaa mengantuk beb!! saya part buat anyam ketupat!! tak pandai pon.. tipu saja.. tolong masukkan beras je.. okey laah tu ada jugak kerja kan!!!!!


okey lah bila time makan.. musti lah makan.. dan seterusnya istirehat tggu esok.. esok hari raya!! yeayyyyyy~~!!

to be continue~~~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...