Friday, December 10, 2010

sardin roll ; nomm nommmm

hari ni turn akhakk plak buat sardine roll lepas tgk kat belog dearie shin :) wahhh nama pehal aku letak cenggitu??? bolehh laaaahh.. kononnya nk tunjuk mcm shinnaz tu manja2 gituew... weekkkkk.. shinn sila upah ai makan!

sebelum ni pernah jugak buat, tp aku goreng yang mcm goreng ikan tuh.. buih2 minyak dia... agak oily... kenkadang makan sampai pening, so x mo buat dah.. serius, penah tak korang mkn benda minyak2 lepas tu pening?? aku slalu... penyakit apakah??

tp kali ni x goreng... mcm ape eh?? bakar ke?? ehh bukan, bukan, kali ni lepas celup telur letak atas frying pan yg sapu mentega.. so x berapa minyak... bila mkn x lah rasa minyak.. rasa planta.. sedap pulak!! nomm nommm

rasa macam nk bg resepi.. tp haruskah?? simple sgt lah..

korang masak jer sardin ikut suka hati korang, ikut rasa sedap cemana korang nak laa kan... kalau aku buat sardin, haruslah bawang ngn cili api byk berkilo-kilo.. biaa sampai buasir! huaa huaaa
kendian, korang gelek roti smpai penyet leper dan nipis! isi je lah ngn inti sardin yang korang dah hancurkan tuh... gulung kejap2.. karang terburai tak tau eh... lpas tu bancuh telur, letak sket black paper ngn secubit garam..lepas celup roti, tepek lah kat frying pan yang dah sapu mentega... sedia dihidang.. cececececee
senang dan ringkas kan??? sedap hokey, bagi aku lah.. korang aku tak tau laah kan.. tekak kita kenkadang bukan lah sama.. ehh depends jugak laa ngn sardin korang buat tuh.. kalo sedap, maka sedap lah ia..

cenggini  .....

yang satuuu kat hujung tu masa try mula2.. ade ke buat sardin roll pon kena try kan?? haihhss


org rumah aku.. (org rumah tu bkn tuk pompuan ke?? aahhhh nk guna gak lah... ) opcos dia suka separuh mati... hidup mati dia hanya utk sardin.. ko buat lah apa pun letak sadin, dia mkn sorg je satu mangkuk!

ini bekalan utk org rumah :)
 korang jgn tanya kenapa rupa dia mcm hodoh sikit... garing kat tengah2... huaa huaaa huaaa
almaklumlaaa kan, aku bangun pepagi buta nk masak benda alah ni smbil mata aku kejap buka kejap tutup.. hahahahhahaha

itu bekalan tuk laki aku tuh... dia mmg dah tak malu dah nk berbekal2 g keja neh.. kenkadang aku siap bekalkan nasik lagi.. apa ada hal... huaa huaaaa...  bekal aku pon ada gak... sama je rupa dia.. kuantiti pon sama.. harus lah adil dan saksama... :)

2 comments:

  1. seriusly! bawak bekal bukan satu kesalahan pun kan. masalahnya ai tak rajin bwk bekal tok haizi. haha. bekal ai je. worry dia malu or makan senyap2 dlm kete..pastu dia kata lah dia bwk bekal p opis kan? haha. imaginasi gila jauh. haha. i rasa sardin roll u lagi nampak tempting! awwww..haha.

    p.s: rumah ai takde koali cam u lah! -_-,

    ReplyDelete
  2. yeap.. i preffer bwk bkal rasanya.. u nak tau tak, i slalu bg z bawak bekal... boleh kata hari2, i bekalkan nasik ngn lauk.. mulia tak?? hahahaha
    mula2 dulu i tya dia, dia mkn curi2.. pas tu skunk tak dah.. bila x de bekal, dia yg tya...
    tp serius penat weh, ari2 kena masak....

    cuba u tya haizi.. dia nk tak bwk bekal..?? hihihi
    z kata akak2 kat opis lagi puji i bila dia bwk bekal.. seee.... hahahahah ;)

    woahh koali tuh?? u harus lah beli suatu hari nnt.. xpe slow2.. bli sket2....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...