Tuesday, May 25, 2010

makan, makanan, eat, eating..

ok, mari kite bercerita tentang makan or lebih sinonim disebut sebagai makanan... teeheeee ;)
siapa yang x suka makan?? (aaaaargghhh merepek lage! ade ker org x suka makan??)
>> ok2.. semua org pon pernah dgr kan.. ' kite makan untuk hidup' cube korg bayang kan bile kita tiada makanan?? eempphhhh.. contohnya org suke sebut org2 'bosnia'. (cukup sinonim dgn rakyat bosnia dan kekurangan makanan.. ) korang rasa mcm mana? pernah x korang terfikir korang x cukup makan?? sejujurnya saya x pernah terfikir tentang itu... oleh itu saya sentiasa bersyukur, saya hidup di bumi malaysia, yang kaya dengan makanan lazat2..

cukup dengan mukadimah pasal makanan dan bosnia itu...sebenarnya hari ini saya nak cerita pasal saya dan makanan..
kalau korang nak tau, saya bukan lah pencinta nasi yang tegar.. saya mampu hidup tanpa nasi! huh~~ saya jarang makan nasi.. hasilnya saya pernah kurus!. saya x ambil nasi bukan lah kerana saya berdiet... harap maklum ini!!! saya mmg tidak suka makan nasi... kerana lepas saya makan nasi, saya akan jd lapar tahap maksimum! saya pon tak tahu kenapa... jadi saya kurang ambil nasi...saya lebih gemar makanan yg simple2.. bukan laa tak makan nasi langsung yer kawan2.. teeeheeeeee

ok, bercerita pasal ini... ingin saya dedahkan sesuatu.. semenjak saya kahwin.. lebih tepat, semenjak saya bertunang, ;p berat badan saya semakin gemuk naik menjadi2.. pelik jugak saya.. mungkin org kata bahagia.. teeheeee~~ dan ia nya semakin teruk apabila saya dah kahwin ni.. nasi?? x juga.. jarang.. seminggu ade laa 2X kot...
tetapi... hari ini selera saya semkin bertambah.. cuba lihat ini...

breakfast ----->

seterusnya branch (10.00am-11am)---->

dan lunch ----->

ada lagik tea break (4.30pm)---- >


saya tak tahu laa apa akan dan sudah terjadi pada saya.. tssskkk tssskkk.. yang saya tahu.. saya semakin kuat makan!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...